Select Page
Mockup av en stortavla för J-Södra

J-Södra

Detta är ett marknadsföringskoncept för att öka antalet stödmedlemmar till J-Södra som jag tog fram tillsammans med Oskar Wessman och Matilda Ulming. Konceptet bygger på tre stycken separata kampanjer. Vi gjorde tre kampanjer som vi kallade för

Unga hjältar

J-Södra Dagen

Nystart

De består dels av traditionell marknadsföring i form av stortavlor och sponsrade inlägg på sociala medier och dels av ett event som vi valt att kalla J-Södra dagen. Vi använde oss utav redan befintliga pressbilder från J-Södra och NY Collective.

“Unga Hjältar”

Unga Hjältar

Unga hjältar var en kampanj som vi tog fram som en första kampanj av tre. Den skulle bara existera på social medier och i synnerhet Facebook. Tanken var att lansera den i ett tidigt skede runt säsongsstart för att driva upp intresset för att besöka matcher. Då vi ville göra tre olika kampanjer under loppet av en säsong med en inte allt för stor budget valde vi att bara använda oss av sociala medier till denna kampanj då det är relativt billigt.

Unga Hjältar

Unga hjältar var en kampanj som vi tog fram som en första kampanj av tre. Den skulle bara existera på social medier och i synnerhet Facebook. Tanken var att lansera den i ett tidigt skede runt säsongsstart för att driva upp intresset för att besöka matcher. Då vi ville göra tre olika kampanjer under loppet av en säsong med en inte allt för stor budget valde vi att bara använda oss av sociala medier till denna kampanj då det är relativt billigt.

“J-Södra Dagen”

Mockup av en stortavla för en reklamkampanj

J-Södra Dagen

J-Södra dagen är del två i vår kampanj. Tanken är en dag då boende kan möta och utmana spelare i olika tävlingar samt få möjligheten att få en autograf. Vi tror på så sätt att laget kommer närmare sina supportrar. Till detta tillkommer medföljande marknadsföring i form av stortavlor placerade omkring Jönköping samt brochyrer som delas ut under matcher.

J-Södra Dagen

J-Södra dagen är del två i vår kampanj. Tanken är en dag då boende kan möta och utmana spelare i olika tävlingar samt få möjligheten att få en autograf. Vi tror på så sätt att laget kommer närmare sina supportrar. Till detta tillkommer medföljande marknadsföring i form av stortavlor placerade omkring Jönköping samt brochyrer som delas ut under matcher.

Mockup av en stortavla för en reklamkampanj

“Nystart”

Nystart

Nystart var den tredje och sista kampanjen vi gjorde. Den skulle lanserar vi säsongsstart efter ett längre sommaruppehåll för att tända intresset som eventuellt kan svalna under sommaruppehållet. Vi har försökt efterlikna spelkort och tanken var att de skulle vara stortavlor som satt utsprida i Jönköpingsregionen.

Mockup av en stortavla för en reklamkampanj
Mockup av en stortavla för en reklamkampanj